International Journal of Costume and Fashion 편집위원장 ,
한국복식학회,
(2021.05~ )
편집위원,
한국의류학회,
(2019.04~ )
객원교수,
경희대학교,
(2017.03~2017.08)
선임연구원,
성균관대학교 생활과학연구소,
(2016.10~2018.11)
선임연구원,
성균관대학교 생활과학연구소,
(2013.09~2016.08)
박사후 연수연구원,
건국대학교,
(2009.07~2010.06)
논문
Southeast Asian consumer acceptance of 3D virtual ftting technologies in cross‑border online shopping,
Fashion and Textiles,
202402
Consumer religiosity, cosmopolitanism and ethnocentrism in Indonesia,
International Journal of Retail & Distribution Management,
202401
무슬림 여성소비자의 내재적․외재적 종교성이 한류참여와 한국화장품 구매의도에 미치는 영향과 연령의 조절효과: 인도네시아, 말레이시아를 중심으로,
소비문화연구,
202312
쇼핑 혜택과 기술 혁신성이 해외직접구매 사이트 이용 의도에 미치는 영향 - 지각된 가치와 신뢰를 중심으로 -,
복식,
202312
The Formation of Attitudes Toward Cross-Border Shopping Websites -Perceived Benefits, COVID-19 Anxiety, and Brand Familiarity-,
Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles,
202308
Acculturation, religiosity, and willingness to accept Korean products among Muslim consumers: an exploratory study,
Journal of Islamic Marketing,
202301
The Effect of Consumers' Technological Readiness on Perceived Shopping Value and Word-of-Mouth in Fashion AR Store,
International Journal of Costume and Fashion,
202212
3D 가상 피팅 기술을 활용한 한국 패션제품에 대한 구매의도 -베트남, 인도네시아, 태국 소비자를 중심으로-,
복식,
202204
패션점포 내 증강현실 기술 적용이 몰입 및 사용의도에 미치는 영향,
복식,
202202
기술준비도에 따른 증강현실 기술 인식이 패션제품 구매의도에 미치는 영향,
복식,
202104
The Influence of Country Image, the Korean Wave, and Website Characteristics on Cross-Border Online Shopping Intentions for Korean Cosmetics: Focusing on US and Chinese Consumers,
International Journal of Costume and Fashion,
202012
Business implications for korean products entering multicultural malaysian market,
Polish Journal of Management Studies,
202012
3D 가상착의 시스템의 특성이 이용태도 및 구매의도에 미치는 영향,
소비문화연구,
202009
The role of Korean prototypical brand image in shaping country image and quality evaluations:a cross-cultural examination,
Journal of Fashion Marketing and Management,
202009
증강현실 매장의 인지된 기술혁신성이 재방문 및 구전의도에 미치는 영향 -호기심과 재미를 중심으로,
한국의류학회지 ,
202008
Effect of country image and materialism on the quality evaluation of Korean products: empirical findings from four countries with varying economic development status,
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics,
202002
재활용 원단을 이용한 패션제품에 대한 태도에 영향을 미치는 요인 연구 - 윤리적 소비와 의류 재활용 인식을 중심으로 -,
패션과 니트,
202002
Prototypical brands and cultural influences: Enhancing a country’s image via the marketing of its products,
Management Decision,
201912
The mediating effects of micro country image by product category and country,
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH,
201911
SNS 이용동기 및 연동광고 특성이 뷰티제품 구매의도에 미치는 영향 - 페이스북과 인스타그램 중심으로 -,
예술디자인학연구,
201909
How do Dynamic 3D Virtual Models Elicit a Positive Consumer Response in Online Retail Settings?,
International Journal of Costume and Fashion,
201906
NIE-based SME brand building in foreign markets: an exploratory study,
Journal of Product & Brand Management,
201902
Relationships Between the Capabilities and Export Performance of Korean Clothing and Textiles SMEs and the Moderating Effects of Export Mode on These Relationships,
Clothing and Textiles and Research Journal,
201901
Market Choices and Post-Entry Growth Patterns among Born Globals in Consumer Goods Sectors,
International Marketing Review,
201811
Differential effects of macro and micro country images by product category and by country among Saudi consumers,
Management Decision,
201808
홈쇼핑 기업과 소비재 중소기업의 해외 동반진출에 관한 사례연구,
벤처창업연구,
201806
“자라”의 브랜드 속성과 브랜드 태도“자라 홈”에 대한 소비자의 구매의도에 미치는 영향-수도권에 거주하는 20~40대의 한국 여성소비자를 중심으로-,
기초조형학연구,
201802
한류 및 한국 화장품의 제품이미지가 해외직접구매의도에 미치는 영향: 중국소비자를 대상으로,
소비자학연구,
201802
Network evolution and cultivation patterns during the internationalization process: case analyses from Korean SMEs,
Asian Business & Management,
201712
한국 청소년기 여성의 브래지어 착용 실태 조사,
한국의류학회지,
201708
한류 및 제품이미지가 한국 화장품의 온라인 구매의도에 미치는 영향: 베트남 소비자를 대상으로,
소비문화연구,
201706
소비자 특성, 지각된 품질, 한류가 한국 화장품 구매의도에 미치는 영향,
한국심리학회지: 소비자· 광고,
201705
백화점 남성복 매장의 VMD 구성요소, 레이아웃과 연출에 관한 감정반응이 구매의도에 미치는 영향,
한국디자인문화학회지,
201612
소비재 수출 중소기업의 내부역량과 수출성과의 관계에서 시장 경쟁강도의 조절효과 분석,
Korea Business Review,
201508
자사브랜드 수출 중소기업의 내부역량이 수출성과에 미치는 영향: 정부지원제도의 조절효과 분석,
중소기업연구,
201506
The Influences of SMEs’ Utilization of Export Assistance Programs and Firm Capabilities on Export Performances,
통상정보연구,
201506
The Effects of Government International Marketing Assistance Programs on International Marketing Capabilities and Export Performances; Focus on Consumer-Goods SMEs,
국제상학,
201506
중소기업의 국제기업가 성향이 기업역량 및 수출성과에 미치는 영향,
벤처창업연구,
201504
자사브랜드 부착 소비재 수출 중소기업의 해외진출에 대한 탐색적 사례분석,
벤처창업연구,
201502
패션 소셜커머스에서 쇼핑가치가 패션쇼핑 만족 및 미래 행동의도에 미치는 영향,
한국의류학회지,
201406
자동차 구매성향과 패션 쇼핑성향이 자동차 브랜드 라이프스타일 스토어 구매의도에 미치는 영향,
한국디자인포럼,
201405
Impacts of country images on luxury fashion brand: Facilitating with the brand resonance model,
Journal of Fashion Marketing and Management,
201402
Impacts of country images on luxury fashion brand: facilitating with the brand resonance model,
Journal of Fashion Marketing and Management,
201402
The Influence of Technological and Symbolic Innovation on New Product Adoption in a Social Context,
family & consumer sciences research journal,
201312
The Influence of Technological and Symbolic Innovation on New Product Adoption in a Social Context,
Family and Consumer Sciences Research Journal,
201312
3 차원 아바타 모델을 활용한 의류상품 제시가 소비자 접근행동에 미치는 영향,
한국의류산업학회지,
201302
패션 소설커머스의 사이트 특성과 SNS 주관적 규범이 소셜커머스 태도 및 패션제품 구매의도에 미치는 영향,
한국의류학회지,
201211
프라이빗쇼핑몰을 통한 패션제품 구매행동,
한국디자인포럼,
201211
쇼핑성향이 패션 콜라보레이션 제품의 선택기준, 태도 및 선호도에 미치는 영향,
한국의류산업학회지,
201208
20~ 30 대 여성의 라이프스타일에 따른 웨딩드레스 선택행동,
한국디자인포럼,
201205
소비자의 기술 준비성, 패션 혁신성 및 참여수준 지각이 3 차원 가상 피팅 시스템 수용의도에 미치는 영향,
한국의류학회지,
201203
Effects of Consumers Technology Readiness on Telepresence and E-Loyalty toward 3D Online Shopping Mall,
한국의류학회지,
201106
움직이는 가상 모델을 활용한 인터넷 쇼핑몰에서 쇼핑의 즐거움, 위험감소가 미래행동의도에 미치는 영향,
한국의류산업학회지,
201106
인터넷 패션 쇼핑몰의 비주얼 머천다이징 요소가 소비자 접근행동에 미치는 영향,
한국디자인포럼,
201105
맞춤 골프장갑의 구매의도에 따른 혁신기술수용모델 (TAM) 의 차이,
한국의류학회지,
201007
The influences of e-service quality according to image interactivity technology on customer loyalty and purchasing involvement,
International Journal of Costume and Fashion,
201006
인터넷 의류 쇼핑몰의 상호작용성, 원격실재감, 플로우가 미래행동의도에 미치는 영향,
한국의류학회지,
200909
청소년들의 패션 혁신성에 따른 한국적 이미지 패션상품에 대한 평가,
한국의류학회지,
200904
도전감과 능력이 플로우에 미치는 영향-2D 쇼핑몰과 3D 쇼핑몰을 중심으로,
한국의류학회지,
200804